Köpvillkor

Priser och leveranser

Vedab.se levererar ved hela vägen hem till dig. Vi följer gällande lager, regler och rekommendationer ang e-handel. För transporten av varorna följer vi Allmänna Bestämmelser Sveriges Åkeriföretag Alltrans 2007.

Priserna för varorna framgår på hemsidan och priset inklusive transport.

Vid beställning anger ni dina kontaktuppgifter inklusive leveransadress och postnummer vilket är vårt underlag för leveransen.

Kontakta gärna oss om du är tveksam eller har ytterligare frågor.

Betalningsvillkor

Betalning med Swish.

Betalning sker med Swish efter leverans. Du swishar hela beloppet till Logac AB 123 125 3210.

Vi samarbetar med Klarna. Du väljer själv på vilket sätt du betalar för varorna när du ”checkar ut” varukorgen. Vi följer Klarnas handelsvillkor. Du hittar dem här https://www.klarna.com/se/villkor/

Leveransvillkor

Vid beställning är vår ambition att leverera hela vägen hem till inom 10 vardagar. Detta är ingen garanti utan ska endast ses som vägledande. Vid försening kommer ni att bli underrättad av oss. Eventuellt skada p.g.a försenad leverans ersätts inte av Vedab.se.

Expressbeställning

Om det är bråttom eller om du vill specificera en exakt leveransdag så erbjuder vi expressleveransservice. Leveransen sker då inom samma dag eller dagen efter men som senast inom 2 arbetsdagar efter beställning. Denna service kan endast beställas på varor som är markerade som ”Expressleverans”.

Acceptans, ånger- ock reklamations-rätt

När du handlar på Vedab.se.se så har du 14 dagars ångerrätt och 24 månaders reklamationsrätt.

Acceptans av varan

Vid leverans behöver ni inspektera godset och meddela chauffören om något inte stämmer. Om du inte är hemma vid leveranstidpunkten så accepterar ni godset obesiktigat.

Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från det datum som du har mottagit varan. Ångrar du köpet, ska du själv ombesörja transporten till på leveranshus i och returnera varan senast 14 dagar efter mottagandet.

Vid ångrat köp bekostas returfrakten av dig. Du ska själv vara uppmärksam på att frakten utgör en stor del av det totala priset. Väljer du att returnera varan med vår lastbil, ska du betala för returtransporten motsvarande leveranspriset. Om du returnerar varan, skall den vara i samma skick/beskaffenhet som när du mottog varan. Detta betyder att ångerrätten kan bortfalla om produktens skick eller mängd inte är densamma som vid leverans.

Transport

Transport med Kranbil

Vi levererar alltid med kranbil, en Iveco Daily som drivs av metangas, det bästa alternativet med minst miljöpåverkan. Det är en liten smidig lastbil som är relativt lätt så den kan köra på vägar och underlag som normala tyngre lastbilar inte kommer fram på. Bredden är anpassad efter privatkunders behov då den kommer in mellan grindstolpar och träd. Den lägre höjden gör att risken för brutna grenar eller nerrivna elledningar minskas. En perfekt kranbil för hemleveranser till kund.

Kranbil

För en lyckad kranbilsleverans hela vägen hem till dig så finns det ett antal förutsättningar som ska uppfyllas.  Det är ditt ansvar som kund att se till att dessa tillgodoses. Hela transportsträckan hem till dig ska vara väg- eller färjeled med ett underlag anpassat för färd med tung lastbil. Vägen ska vara minst 2.6 meter bred och med en fri höjd på 2,8 meter fram till leveransplatsen.Vid leveransplatsen behöver kranen nödvändigt rörelseutrymme uppåt och runt omkring för att kunna lasta av varorna.

Vid ankomsten gör vi en bedömning om färd och avlastning kan utföras vid den önskade leveransplatsen. Om chauffören berömmer att färd eller avlastning ej kan genomföras beslutar chauffören enrådigt var varorna kan lastas av.

Bomkörning

Om transporten till leveransplatsen inte är möjlig att genomföra, uppkommer det en s.k. bomkörning. Detta innebär att chauffören för leveransen tvingas köra tillbaka till utkörningsplatsen. Detta kan bl.a. orsakas av hinder på vägen, eller att vägen till leveransplatsen inte lever upp till de förutsättningar som krävs för att en leverans ska vara möjlig. Det är kundens ansvar att säkerställa att dessa krav är uppfyllda och skulle en bomkörning ske pga. ofullkomliga förutsättningar så är det kunden som ombesörjer den tillkommande kostnaden för bomkörningen.

Klarna

Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

LägstaPris garanti

Vi jobbar hårt för att vara förstavalet för kunder inom Stockholms och Uppsalaområdet. En del av detta jobb är att hålla låga priser. Vi är stolta över vårt arbeta och för vissa varor är vi säkra på att vara kostnadsledande så för dem så har vi LägstaPris Garanti. Dessa varor markeras tydlig med ”LägstaPris garanti gäller”. Skulle du, mot förmodan, hitta samma vara med samma transportsätt till ett lägre pris hos någon konkurrent, så får du köpa varan för 10 % BILLIGARE än hos konkurrenten. Det kallar vi ett tryggt köp!

Vi sänker priset med motsvarande belopp i samband med din beställning. Prisjämförelsen gäller fram till leverans mot uppvisande av kontrollerbara uppgifter tex att varan finns att köpa till ett lägre pris, t.ex en annons eller pris på hemsida som levererar på samma sätt inom respektive Stockholms eller Uppsala området.